Tanzania: mijn afstudeer-onderzoek - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu Tanzania: mijn afstudeer-onderzoek - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

Tanzania: mijn afstudeer-onderzoek

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Januari 2013 | Nederland, Nieuwegein

Ongeveer drie weken geleden kreeg ik dit lang verwachte antwoord: Rianne, boek je ticket! Het antwoord van mijn stagebegeleider, die meteen enthousiast was over mijn onderzoeksvoorstel. Een wonder, aangezien ik geen ‘standaard’ onderzoeksonderwerp heb genomen, en omdat het nog zo kortdag was. En wat ik zat in spanning die weken daarvoor; zou ik mijn onderzoek echt in het buitenland kunnen gaan doen? Zit die gedroomde stage bij een ontwikkelingsorganisatie erin?

Ja dus! A.s. vrijdag stap ik op het vliegtuig naar Dar es Salaam in Tanzania. Daar stap ik vrijwel meteen op de bus voor een lange rit naar Mwanza; een stad aan het Victoriameer. En in Mwanza zal ik vervolgens 3 maanden blijven, wonen, stagelopen bij SNV en samenwerken in een ‘partnership’ met hun zogenaamde ‘local capacity builders (LCBs)’. En om deze samenwerking draait mijn onderzoek: hoe verloopt die samenwerking? Hoe denken de samenwerkende organisaties over elkaar en hoe praten ze hierover? Over dit onderzoek zal ik in deze blog gaan schrijven. Natuurlijk niet alles, want de resultaten schrijf ik straks in mijn master thesis. Het zal vooral gaan over het onderzoeksproces. En natuurlijk wat ik verder allemaal meemaak in Mwanza. Ik hoop dat jullie op deze manier mijn reis een beetje kunnen mee beleven. Geef weer gerust reacties op mijn blog, mail, schrijf en stalk me op skype!

Groeten,

Rianne

  • 07 Januari 2013 - 13:04

    Stephanie:

    Hee Rianne, wat leuk! Ik lees je berichtjes ! x

  • 07 Januari 2013 - 18:23

    Conny:

    Ik reis weer graag met je mee Rianne.

    En zo snel gaat het: nu alweer aan het afstuderen! Alle succes en zeker ook plezier.

    groetjes
    Conny

  • 08 Januari 2013 - 11:16

    Julie :

    Leuk dat we op deze manier met je mee mogen kijken ~ I'm jealous! Safari njema :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 36489

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: