Shopping in Kibera - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu Shopping in Kibera - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

Shopping in Kibera

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Augustus 2012 | Kenia, Nairobi

Een van mijn grote verzoeken voor deze reis was om meer van Nairobi te zien dan alleen ons project in Kibera. En dan het liefst een marktje, zo’n plek waar iedereen elkaar ontmoet; de raarste dingen verkocht worden en het ruikt naar lokale gerechten. En waar ik dan mooi wat souvenirs kon aanschaffen ;). Ook de meiden van ons project houden wel van een bezoek aan de markt, en namen ons mee naar de grootste markt in Kibera. Dit was een bizarre ervaring, enorm veel smalle steegjes met allerlei koopwaar aan allebei de kanten. Ik werd meegetrokken in de stroom, en moest vooral opletten dat ik niet struikelde over stenen of stapels kleren. Het meest hylarische vond ik de mannen die in vrouwelijke jurken boven op een tafel vol kleren hun waren stonden aan te prijzen... (foto’s volgen ;)).

Ondertussen werd ik door twee meiden meegesleurd, die me op van alles wezen. Maar ook meteen allerlei antwoorden verwachten over mijn leventje in Nederland. Of ik bijvoorbeeld even wilde vertellen welk boek ik nu las. En wat dan mijn grootste talent was. En niet alleen ik moest ratelen, ik kreeg ook allerlei informatie over hen; wat kunnen die meiden kletsen zeg!! Zo ben ik na deze 3 dagen dat ik met ze optrek al zoveel wijzer over hun leventjes! Opvallend is dat ze allemaal beschikken over tonnen energie, optimisme en hoop. Ze kunnen vol overgave vertellen over hun dromen, en zijn ook vrij zeker dat ze die gaan bereiken. De een wil advocaat worden, de ander journalist en weer een ander topmodel. Om dit te bereiken studeren ze erg hard, maar zijn ze ook druk bezig met hobbys en andere dingen die hen uniek maken. Tijdens de kennismakingsspellen valt dan ook op hoe trots ze vertellen wie ze zijn en wat hen zo bijzonder maakt. Erg mooi om te zien en een flinke eye-opener voor ons allen...

Ps: ik kan in mijn blog niet de hele reis samenvatten, omdat we echt te veel meemaken. Maar ook mijn reisgenoten bloggen, dus daar kun je over de rest van de reis lezen. Verder houd ik een mega verslag bij (om te oefenen als antropoloog ;)), dus kunnen jullie ook straks nog alles lezen. Het gaat persoonlijk erg goed met mij. Ik heb nog helemaal geen (!!) last van ziekte, en het is hier ook veel veiliger dan ik van te voren had verwacht. Dus geen zorgen!

  • 05 Augustus 2012 - 20:06

    Wim En Henny:

    Geniet er van

  • 06 Augustus 2012 - 08:56

    Sandra:

    Klinkt super Rianne! Ben benieuwd naar je antropologische verslag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 36459

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: