Kenia: kralen en millenniumdoelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu Kenia: kralen en millenniumdoelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

Kenia: kralen en millenniumdoelen

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve achterban :),

Het begon weer te kriebelen... Ik wilde weer erg graag op reis, en dan weer net zo’n reis als toen in India. En ook al was die reis moeilijk te overtreffen... ik denk toch dat me dat gaat lukken! Ik ga namelijk naar Kenia op reis via millinium travels(www.millenniumtravels.nl). Dit is een stichting die reizen organiseert rondom de 8 millenium doelen voor ontwikkelingssamenwerking. Onze reis staat in het teken van eerlijke handel, ook wel bekend als fair trade. Dit houd in dat we zometeen een bedrijfje gaan bezoeken die op een eerlijke manier sieraden produceert, gemaakt door vrouwen in de sloppenwijken van Nairobi. Deze sieraden worden weer verkocht in Nederland (www.sieraden4life.nl) (bijv. bij de Bijenkorf!). Ook bezoeken we andere projecten, waarschijnlijk een koffieplantage e.d.

We gaan dus veel leren. Maar ook zetten we onze eigen kennis in, en gaan we workshops geven. Alle deelnemers bereiden hun eigen workshop voor en geven die straks aan zowel een groep meisjes (ong 20 jaar) als de vrouwen die werken voor het bedrijfje. Ook geven zij ons workshops, en gaan we helpen koken en sieraden maken. Deze meisjes en vrouwen wonen en werken in de sloppenwijk Kibera. Ze zijn allen verbonden aan de stichting (4life), die meer bied dan alleen werk. Kijk hiervoor het filmpje onder mn blog.

Dit alles gaan we doen in 18 dagen, waarbij we vooral in Nairobi, de hoofdstad van Kenia, zullen verblijven. Ook gaan we 2 dagen lekker op safari, en zullen de meiden ons mee op stap en uit shoppen nemen. Het word dus echt een combinatie van vrijwilligerswerk, kennis uitwisselen, en ontmoeten. Enorm complex, dus ik hoop dat ik het straks een beetje geblogt krijg :P. Jullie kunnen me volgen via deze website, maar ook via facebook en op de liveblog site van millennium travels (http://www.millenniumtravels.nl/archives/category/kenia-live). Hier kun je ook de blogs van mijn mede-reisgenoten volgen en dus goed op de hoogte blijven. We proberen er zoveel mogelijk foto’s en filmpjes bij te zetten. Dit alles natuurlijk als de internetverbinding het toelaat, maar de verwachtingen zijn goed. En op 19 augustus kom ik weer terug, en ben ik zeker bereid alles in geuren en kleuren uit de doeken te doen!

Heb je vragen over deze reis, of later na een blog? Stel ze gerust hieronder! Vind ik alleen maar leuk. En stuur de blog natuurlijk gerust door naar andere geinteresseerden. Ik vertrek a.s. woensdag, om 19 uur!

Groetjes Rianne

het filmpje: http://www.stichting4life.nl/video/stichting4life-film

• 28 Juli 2012 - 17:12

Matthijs:

Dat klinkt helemaal als een reis voor jou :)
    Geniet ervan!!

• 28 Juli 2012 - 23:26

Hai Rianne,:

Klinkt super wat je gaat doen, zelf ga ik over 2 weken weer naar Roemenië, eerst met de jongeren van Sulina naar Bisoca, dan zelf een poosje naar Sulina daarna natuurlijk Boekarest en Ramona en de anderen weer zien.
    Ik blijf je zeker volgen.

Groetjes, Anneke