De reis naar Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu De reis naar Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

De reis naar Mwanza

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Januari 2013 | Tanzania, Mwanza

De reis naar Mwanza: begeleid door engelen, een bisschop en Mohammed!

Ik ben gearriveerd in Mwanza! En dat is best een opluchting, want ik vond het behoorlijk spannend om deze reis in mijn eentje te gaan maken. Ik had nogal een lang reisschema, en kon niet alle hotels
onderweg van te voren boeken. Maar alles is goed gekomen!

De voorbereidingen voor deze reis verliepen al niet echt soepel. Ik had slechts vier weken de tijd om alles te regelen: tickets, subsidies, inentingen, malariamedicatie, zomerkleren kopen etc. Helaas ging
het bij het uittesten van malariamedicatie mis: ik bleek enorm veel last te krijgen van het middel Lariam. In de laatste week ben ik daarom nog geswitcht naar een ander middel. Helaas was mijn weerstand daardoor flink gedaald en stapte ik met een flinke verkoudheid en lichte griep in het vliegtuig. Om alles nog even erger te maken, kwam ik er op het vliegveld ook nog eens achter dat mijn laptop kapot was gegaan. Geen goed begin dus!

Maar ik moest natuurlijk gewoon door gaan, en gelukkig ging de vliegreis heel goed. Om half 4 snachts arriveerde ik op Dar es Salaam. Daar ontmoette ik een heel aardig echtpaar dat me hielp met het
regelen van een (betaalbare) taxi en een hotel voor nacht. Zij waren echt engelen die ik toen even nodig had; ik zag namelijk heel erg op tegen dit deel van mijn reis. Het hotel was echt fantastisch: met airco en lekker bed; dus heb eerst flink bijgeslapen. Daarna liep ik naar het busstation om mijn ticket te kopen voor de volgende dag. Vervolgens heerlijk gegeten in het hotel restaurant waar ik in gesprek raakte met twee mannen die hier waren voor een kerkelijke bijeenkomst (een van de mannen was bisschop). Het werd een leuk gesprek en zo nog een gezellige avond waarop ik echt even ontspande.

Daarna weer lekker gaan slapen en de volgende dag om half 5 (!) op om de bus te gaan halen. De busrit (met Mohammed Trans ltd) verliep prima: het was een comfortabele bus, met een aardig engels-
sprekend meisje naast me en mooi uitzicht. Het duurde echter wel heel lang: maar liefst 17 uur… Ik kwam daardoor pas om 11 uur snachts aan in Mwanza, ging meteen door naar een hostel (die SNV voor
me geboekt had) en heb weer heerlijk geslapen.

En nu ben ik dus in Mwanza! Ik werd vanochtend hartelijk ontvangen op het SNV kantoor (een mooi en modern gebouw in een heerlijke tuin :)) en heb al heel wat a.s. collega’s ontmoet. Straks ga ik met een
andere stagair mee naar zijn huis, gaan we mn computer naar de reparatie brengen, en ga ik de stad verkennen. En morgen begin ik al! Er zijn dan namelijk vergaderingen die ik niet mag missen.

Mijn reis was dus heel hectisch, maar ook heel mooi en goed gegaan. Ik voel me nu prima en heb er zin in!

  • 14 Januari 2013 - 18:42

    Conny:

    ..................en dat is nog maar het begin van je avontuur Rianne.

    Goed te lezen dat je in contact met anderen toch weer op je eindbestemming aankomt. Engelen zijn er altijd wel in de buurt; vertrouw erop zou ik zeggen en heel veel succes met je opdracht.

    groetjes
    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 36460

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: