mijn (eet) avonturen van de eerste dagen! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu mijn (eet) avonturen van de eerste dagen! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

mijn (eet) avonturen van de eerste dagen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Wat is het toch heerlijk dat een dag 24 uur heeft, en wat kun je er toch veel in doen! Het volgende verslag gaat nogal lang worden, en bevat foto’s, en dat is ook wel echt nodig om voor jullie een goed beeld te schetsen van alles hier. het is hier zo anders, zelfs anders als dat ik had verwacht. maar gelukkig in een hele positieve zin! Veel plezier met lezen!

De jetlag heb ik gisteren overgeslagen. Ik kwam om 4 uur aan in mijn hostel, ben toen een broodnodige douche gaan nemen (het is hier tropisch warm) en heb vervolgens mijn pc aangezet om wat rust te pakken en verslag te doen. Dat was een leuk plan totdat ik op de facebookpagina keek en andere plannen ontdekte. Toen was rust ineens niet zo belangrijk meer… De eerste uitdaging was mijn rommelende maag, en dus verliet ik mijn hostel om op zoek te gaan naar mijn eerste hapje eten in Hong Kong. In mijn straat bevinden zich de uiterst aantrekkelijke Mac Donalds, Ikea (jeej zweedse gehaktballetjes!), KFC en Starbucks. Gemakkelijke eetopties voor de westerling die niet wil zoeken naar iets exotisch. Maar zo wilde ik (zeker op mijn eerste dag) niet zijn. Mijn toch voerde zich door het Victoria Park (heel gaaf, meest exotische bomen, vogelgeluiden en dan omringd met wolkenkrabbers). Langs de meest geweldige winkelstraten, verlicht met neon (het is daar al vanaf 19 u donker), en overbevolkt. In die straatjes heb je overal restaurantjes, van superhip tot supercheap en take-away opties. Iedere Hong Konger eet namelijk praktisch 3x per dag buitenshuis. ’S ochtends een rijstsoepje, ’s middags een zakenlunch en ’s avonds met de geliefde in een mooi restaurant. Een echt luxe leventje. Aangezien ik het eten met stokjes nog niet aandurfde en in mijn eentje een restaurant ook niet leuk vind, besloot ik voor take-away te gaan in de vorm van slashlicks. die verkopen ze overal. jij stelt je slashlick samen, zij stoppen m in de hete olie, sausje erbij, klaar! Ik besloot twee stokjes te proberen (a 1,50 euro)… maar kon ze toch echt niet waarderen. De prullenbak was daarna de trotse eigenaar van mijn probeersel. Daarna dus toch maar gewoon de KFC binnengestapt en frietjes besteld…

Die avond ben ik om 9 uur, samen met een andere Nederlander, naar een meetingpoint gegaan voor exchangestudenten. We zouden dan samen naar een bar gaan voor een drankje en een ontmoeting. De meeting bleek echter uit allerlei verschillende groepen te bestaan (verschillende universiteiten) en bevatte zoveel mensen dat ik met een klein groepje eruit ben gestapt om andere dingen te gaan ontdekken. Er is in HK een echte uitgaanswijk waar het ’s avonds superdruk is. gevuld met de meest exotische restaurantjes, bars, clubs etc. én wolkenkrabbers. In één van deze kollossale gebouwen ben ik naar de 29e verdieping gegaan, club azure. Er is daar een mooi dakterras, met een verpletterend uitzicht. een geweldige plek om met je eerste wijntje te proosten. Uitgaan is hier trouwens wel een dure grap: een biertje kost al gauw 6 euro! Mijn wijntje was gisteren zelfs 9 euro! het word dus een nuchter semester… ;) Die zelfde avond ook nog een boottochtje gemaakt (met de starferry, retourtje 40 ct) en de avenue of stars bekeken (Jacky Chan enzo). en toen heerlijk geslapen in mijn airco-gekoelde kamertje in de herberg! (ik slaap pas vanaf volgende week in mijn eigen kamer;)).

Ik wilde eigenlijk vandaag nog een dagje Hong Kong doen, maar er ging een groep naar Lantau, en ik ging dus maar mee. Lantau is een eiland (HK is meer dan een stad, en bestaat uit heel veel eilanden…), en bevat veel natuur, en stranden. We hebben daar een fiets gehuurd om de waterval te gaan bezichtigen. De fietstocht voerde door allerlei traditionele chinese dorpjes, veel natuur en was dus echt geweldig! Na zo’n 10 km kwamen we bij de waterval die nog groter was dan verwacht! Je kon er heerlijk over de stenen door heen lopen en zelfs in baden! Dit laatste werd dan ook volop gedaan door de chineze bevolking. Chinezen zijn overigens erg vriendelijk. ze proberen áltijd engels te praten, en als ze het niet kunnen zeggen ze duizendmaal sorry en lachen ze heel lief. Ze staan altijd blij te doen bij touristische dingen (met het peaceteken op de foto enzo). En vragen gelukkig niet of je mee op de foto wilt omdat ze je blanke huidskleur zo mooi vinden (zoals in India het geval was).

Na dit bad (wat wel even lekker was met al die hitte) zijn we weer teruggefietst naar de veerpont, en hebben vanuit daar een taxi gepakt naar ‘THE BIG BUDDAH’. Taxí’s zijn hier erg cheap, en fijn op hete dagen aangezien die dus niet crowded zijn, dus stiekem ben ik nu ook wel een beetje een luxetourist. ^^ The big buddah was leuk om te zien, maar niet veel spectaculairder dan de gemiddelde buddah en bovendien erg touristisch. Het tempeltje daar achter was veel interessanter. ik word nog steeds geen wijs uit dat geloof. sommige tempels lijken zowel voor boeddha als een Taoistische stroming te zijn, en hangen ook nog vol met allerlei nationalistische tirelantijnen zoals draken en lampionnen. Er word weinig gebeden, en vooral gefotografeerd… Ook ik kon het niet laten, en heb daarom hieronder ook hier wat foto’s over gepost.

De andere foto’s bevatten wat snelle kiekjes van de skyline, en het park waarin ik net gegeten heb (deze keer japans, ik kom al in de buurt!). Ik had gisteren namelijk geen fototoestel bij me, maar heb vandaag mijn best gedaan jullie toch een kleine indruk te geven van de stad. meer verhalen en foto’s volgen nog!

xx Rianne

  • 27 Augustus 2009 - 13:35

    Mariet:

    Heey
    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Leuk dat je al zo veel dingen mee heb gemaakt. Dat worden dan nog mooie verslagen voor de komende ongeveer 119 dagen.
    De verslagen scheelt je in ieder geval veel tijd als je er weer bent om het allemaal te vertellen.
    Ik ben benieuwd naar je foto's maar kan ze niet vinden.

    Veel plezier nog verder en verheug me op je komende verslagen.

    Veel liefs
    Mariet (je nicht)

  • 27 Augustus 2009 - 13:37

    Mariet :

    Ik heb de foto's gevonden. Heel moooi.

    Liefs
    Mariet

  • 27 Augustus 2009 - 15:21

    Free:

    Heej Rianne!

    Vind het nu al geweldig om je verslagen te lezen. De foto's zijn ook heel gaaf! (beetje boel wolkenkrabbers :O)
    Leuk dat je al wat sightseeing hebt gedaan.
    Blijf vooral schrijven =)

    Liefs Free

  • 28 Augustus 2009 - 15:43

    Katrijn:

    Wat een leuk en lang verhaal al zo aan het begin van je reis! Ook leuk om wat er wat foto's bij te zien. Veel plezier nog en succes met het vinden van lekkere eettentjes :)

    Groetjes,
    Katrijn

  • 28 Augustus 2009 - 18:13

    Marjon:

    Hoi Rianne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    De foto'zijn erg mooi en wel leuk om zo je reisverslag te kunnen lezen.

    groetjes en tot de volgende keer.
    Marjon (bibliotheek)

  • 29 Augustus 2009 - 14:40

    Bronya:

    Hey meis,

    Heb je al een mailtje gestuurd, maar iig heel leuk om zo een heel klein beetje een idee te krijgen waar jij bent!
    Tot de volgende x;)
    xxxBronya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 36451

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: