Beijing! :D - Reisverslag uit Beijing, China van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu Beijing! :D - Reisverslag uit Beijing, China van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

Beijing! :D

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

09 December 2009 | China, Beijing

Een blog over Beijing én mijn laatste dagen in Hong Kong..:

Mijn leven is zo heerlijk onvoorspelbaar hier! Het ene moment was het 30 graden, het andere moment kregen we ineens een koudefront en rende iedereen naar Sha Tin shoppingmall voor warme kleding! En nu loop ik weer in zomerjurkjes en zit ik buiten op terrasjes te eten. :) Ook mijn uitjes tussen het studeren door zijn lekker abnormaal :P. Zo zijn we naar een paardenrace gegaan (!), het nationale ballet (!) heb ik zwarte piet gespeeld (!) en hebben we een horrorfilm na gespeeld op een van Hong Kongs verlaten onbewoonde eilanden (!). Mochten jullie je afvragen of ik wel genoeg studeer hier en goede resultaten behaal? Dan kan ik jullie nu verrassen met het feit dat mijn laagste cijfer tot nu toe een 7.2 (!) is, en mijn hoogste een 9.7 (!!!!!).

Nu moet ik er dus wel bij vertellen dat dat laatste ook mij verraste. En dat ik stiekem dus heb ontdekt dat ik voor het zelfde werk in NL wel gewoon weer een 6 zou krijgen (Iedereen haalt hier hoge cijfers, maar ze streven ook echt voor 9s en tienen ;))… Het maakt het studeren voor mij in ieder geval een stuk leuker. (A) Ik vind het hele campus leven hier sowieso geweldig. Het goedkope eten in de kantine zorgt ervoor dat ik vaker daar lekker ga eten met vriendinnen en daar lekker de tijd voor neem. Dat is heel wat gezelliger dan de bammetjes in de collegezaal… (hoewel we daar de tijd nemen voor koffie, wat ik hier weer mis!) De meeste vriendinnen die ik heb zijn ook uitwisselingsstudenten, en we maken allemaal veel tijd vrij voor leuke dingen. Iedereen word hier voor alles uitgenodigd, vooral via Facebook maar ook via smsjes. Daardoor ben ik nu vaak nog drukker dan in Nederland (waar ik 8 uur per week werkte)… Ik ben van plan deze week foto’s te maken van alles hier, en al die foto’s online te zetten. Zodat jullie een beetje een idee krijgen van hoe het hier gaat :).

Maar nu eerst een ander verhaal! Dit weekend ben ik er namelijk even tussen uitgeglipt… naar Beijing! Ik wilde dit al heel lang… maar vond er de tijd niet voor (en het was toen heel duur). Ook nu komen mijn examens eraan, maar een daarvan werd uitgesteld, en toen was er ineens een kans! en kocht ik dus spontaan een lastminute ticket! heerlijk! :D Samen met 2 Finse meisjes ben ik de stad gaan verkennen én heb ik op de chinese muur gelopen! Voor dat laatste moesten we vroeg opstaan, en extreme kou doorstaan (er was zelfs sneeuw!!!), maar het was wel onvergetelijk! De chineze muur is erg indrukwekkend, en het feit dat het 1 van de wereldwonderen is maakt het nog bijzonderder. Beijing zelf was ook heel bijzonder. De stad verraste me met een ongekende charme. Naast de geweldige touristische hotspots (verboden stad, lama tempel, beihai park, tempel van de vrede, tian’an men square), was het alleen al geweldig om door de stad heen te lopen, en het leven in de stad te zien. Beijings centrum bestaat voor het grootste deel nog steeds uit oeroude huizen (hutongs), smalle straatjes, fietsers en veel mooie parkjes en kanaaltjes. Ik heb op zondag een fiets gehuurd en ben naar enkele touristische hotspots gefietst. Dit is niet iets wat veel touristen doen, dus ik werd soms wat vreemd aangekeken, maar ook vriendelijk toegelachen en geholpen als ik de weg even kwijt was. Daarnaast was ik in een van die tempels getuige van een drukke boeddhistische bidsessie, wat erg indrukwekkend en interessant was om te zien. Hoewel ik mijn best heb gedaan, waren die 5 dagen alsnog veel te kort. Maar Beijing is zeker een stad die de moeite waard is om naar terug te keren!
De komende dagen zijn nu op 2 handen te tellen, eind tentamens komen eraan, deadlines voor boekverslagen etc. Maar ook deadlines voor de laatste HK-ervaringen, souvenir shopsessies, afscheidsfeestjes etc. Aan de ene kant kijk ik uit naar mijn terugreis naar Nederland en heb ik erg zin in het kerstfeest en het terugzien van familie en vrienden, aan de andere kant heb ik een heerlijke tijd hier (gehad) en zou ik me zeker hier nog lang vermaken… Mixed feelings… De enige oplossing nu is nog veel genieten van de komende tijd, en volgens mijn agenda gaat dat zeker gebeuren!

xx Rianne


ps: http://picasaweb.google.com/riannehk/Beijing#

  • 15 December 2009 - 23:32

    Conny:

    Times flies. Wat gaat dit snel Rianne. Genoten van je belevenisssen. Houdt je verlsag in NL gewoon aan joh!!!! Kijken wat voor ervaringen dat oplevert.

    Voor nu: welkom thuis.
    Goede vlucht naar huis.
    Beleef bewust het afscheid van al die fijne mensen die je ontmoet hebt en kom snel je ervaringen life vertellen op de bieb in Tilburg! Ik heb vacatures momenteel:D

    Tot gauw
    groetjes
    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 36506

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: