Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik ben nu ongeveer 2 weken weer thuis, sinds 23 december, en heb gelukkig velen van jullie alweer gezien en persoonlijk een gelukkig nieuw jaar gewenst! Het was heerlijk om weer bij te kletsen met vrienden, familie, en mijn vriend. Gelukkig was het meestal alsof ik gewoon maar ‘even’ weg was geweest, en werden de gesprekken weer gewoon als vanouds. De laatste roddels, nieuwtjes, modetrends: ik ben weer helemaal op de hoogte!

Verder ben ik ook druk bezig om mijn oude leventje ‘weer terug te krijgen’. Het liefst zou ik gewoon weer in mijn oude kamertje in de Verbz trekken, en weer tussen de boeken in de bibliotheek gaan werken. Helaas gaat dat allemaal niet zo gemakkelijk, en struin ik – veel te kieskeurig - kijkavonden af. Gelukkig ging dat tot nu toe wel gepaard met bezoekjes aan vriendinnen in Tilburg, en een heel gezellig dinertje bij mijn oude huisgenootjes. Verder trein ik nu, met de nieuwe OV-chipkaart!, door heel Nederland om iedereen op te zoeken. Tijd heb ik genoeg, en dat is stiekem wel lekker. :)

Maar voor het allemaal zo ver was, heb ik ook wel echt tijd nodig gehad om weer even te ‘wennen’. Dat was nog lastiger dan ik had verwacht, je leeft echt een tijdje in twee werelden. Ik had nog lang het gevoel dat CUHK slechts een metro-ritje verwijdert was, en dat ik slechts in een uithoek van Hong Kong zat. Verder mis ik vooral bepaalde personen in Hong Kong: locals, maar ook andere uitwisselingsstudenten. Gelukkig zijn er al plannen voor reunietjes, en wonen de meesten niet al te ver weg. Zit dus stiekem echt al weer uit te kijken naar nieuwe reisjes, hoewel ik wel van plan ben dit jaar binnen Europa te blijven (A). De reislust heeft me wel flink te pakken… dus wie weet, misschien krijgen jullie over een jaartje wel weer een nieuw weblog om bij te houden?

Ik heb zojuist de laatste foto’s ge-upload naar mn picasa. Die kunnen jullie vinden onder http://picasaweb.google.nl/riannehk/HongKongAlles# en http://picasaweb.google.nl/riannehk/GuilinEnYangshuo#
Vooral het Hong Kong alles album geeft weer een mooi overzicht van alles wat er gebeurd is. Ik heb besloten de verhalen over Guilin en Yangshuo alleen mondeling te vertellen. Dit gelijk als uitnodiging voor degenen die me nog niet gesproken hebben om een afspraak voor een kop thee te maken! Ik heb genoeg Chinese Kung Fu tea meegenomen! :)
xx Rianne

ps: Ik ben nog niet mobiel bereikbaar, dit probleem probeer ik vrijdag opgelost te hebben. Dan zal ik zsm mijn nieuwe nr doorgeven. E-mailen kan natuurlijk altijd!
ps2: Ik wil degenen die dit weblog trouw hebben gelezen en contact hebben gehouden heel erg bedanken voor de steun! Dank zij jullie ben ik verslagen blijven schrijven en heb ik nu een mooi overzicht. :) En het is natuurlijk geweldig om te merken dat er mensen aan je denken! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 36494

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: