nog 13 dagen! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu nog 13 dagen! - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

nog 13 dagen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Augustus 2009 | Nederland, Culemborg

Ik grapte laatst tegen mijn vader dat ik er een kunstwerk van zou moeten maken. Een collage met foto’s en video’s van al die verbaasde, geschrokken en enthousiaste gezichten. Naar Hong Kong??!! Zo ver weg?

Ja, zo ver weg. Ik heb deze plaats juist uitgekozen omdat het zo ver weg is. Zo anders. Zo niet-Europees. Zodat ik een nieuwe cultuur móet gaan begrijpen, met stokjes móet gaan eten, en mee móet zingen tijdens de karaoke avonden. Omdat ik van Azie hou, en daar nog veel wil gaan ontdekken. omdat ik liever zoetzure saus eet dan bolognaise, en liever chinees afhaal dan patat. En omdat het een uitdaging is.

Ik ga in mijn eentje naar Hong Kong, een van de grootste steden van China. Een stad met wolkenkrabbers, stranden en bergen. Met eeuwenoude cultuur en hypermoderne shoppingmalls: een stad vol tegenstellingen. Hong Kong ligt in het zuiden van China, EN DUS NIET in de buurt van Tokyo. Gelukkig wel ‘in de buurt van’ landen als Nepal en India waar ik zeker van plan ben naar toe te gaan.

In deze megastad zal ik gaan wonen op een heuse campus, colleges antropologie gaan volgen en massa's andere internationale studenten gaan ontmoeten.

Al mijn avonturen wil k gaan bijhouden op een weblog, een waarbenjij.nu om precies te zijn. Jullie kunnen je aanmelden om via de mail een melding te krijgen zodra ik iets gepost heb. en zo mooi op de hoogte blijven.

Ik wil bij deze nu ook alvast de mensen bedanken die me duizend keer gevraagd hebben om zoiets bij te gaan houden, familie, ex-collega’s van de bieb, mede-studenten en vrienden tot aan de mensen met wie ik 2 jaar geleden in India ben geweest en verre kennissen die puur geïnteresseerd zijn naar mijn avonturen daar. Door jullie interesse voel ik mij gesteund het contact met thuis levendig te gaan houden, ik ga jullie zeker missen!

xx Rianne

  • 17 Augustus 2009 - 18:01

    De Reiziger:

    T was ooit mijn nickname. Nu neem jij t stokje van me over. In een heel andere context, maar toch......de reiskriebels zijn er niet minder om. Rianne,
    t is bijna zover. Mooi om te lezen - gelukkig in het nederlands - hoe ver je al bent met de voorbereidingen. Je bent er klaar voor. Lao mar kome! Ik wens je dan ook alle reisgenot en -geluk van de wereld. Je gaat bijzondere ervaringen opdoen met de mensen om je heen. Gooi ze lekker allemaal in je rugzak van t leven en doe er je voordeel mee. Maar voor nu: Goeie Reis. We volgen je via je blog.

    Houdoe
    Conny


  • 20 Augustus 2009 - 07:26

    Ans:

    Rianne, een goede reis toegewenst, reuze leuk dat we mogen volgen via je blog. Zal dat zeker doen! Heel veel groeten
    team Goirle.
    Ans

  • 20 Augustus 2009 - 08:36

    Teunie:

    Rianne, we gaan je zeker volgen vanuit Kaatsheuvel. Een fijne tijd en veel succes

  • 20 Augustus 2009 - 09:10

    Emmi:

    Hoi Rianne, leuk om je op deze manier te volgen; je gaat het alleen al hiermee erg druk krijgen.
    Veel plezier en succes en hou vol!
    Groetjes vanuit Kaatsheuvel/Loon op Zand

  • 20 Augustus 2009 - 16:30

    Manouk:

    Hee Rianne! Hier heb je er zo een van twee jaar geleden! Heel tof wat je allemaal gaat doen! Ik wens je heel veel succes en mooie momenten. Ik zal je zeker volgen via deze site!
    Groetjes, Manouk

  • 20 Augustus 2009 - 16:55

    Susanna:

    WAT GAAF! Meid, ik wens je echt een enorm fijne tijd, nieuwe ervaringen toe! Echt fantastisch!

  • 21 Augustus 2009 - 07:34

    Marga:

    Rianne ik wens je een prachtige reis en hele fijne ontmoetingen met al die andere mensen die ook onderweg zijn. Mijn herinneringen komen direct weer terug. Kom je nog in het zuiden dan is het bezoeken van de vele "minorities" de moeite waard. De Dong people in Sanjiang en de Bai people in Dali. Dali is erg toeristisch maar het ontmoeten van de Bai people in hun prachtige helder blauwe kleding is onvergetelijk.Het gaat je goed!

  • 21 Augustus 2009 - 10:52

    Katrijn:

    Het is al bijna zover! Een hele goede reis naar het verre oosten en ik ga je zeker volgen op je blog!!
    Katrijn

  • 22 Augustus 2009 - 15:15

    Hanneke Den Bleker:

    Hoi Rianne,

    Ik wens je heel veel succes in het verre Hongkong. Ik vind je een ontzettende. ondernemende meid!
    Groetjes van een collega uit Berkel- Enschot

  • 24 Augustus 2009 - 10:16

    Riet :

    Wat leuk om al jouw belevenissen te kunnen gaan volgen op je blog, Rianne. Wij Zullen dat vanuit Oisterwijk en Moergestel zeker doen!
    Heel veel sukses en sterkte met de laatste klusjes. Heel goede reis..
    Groetjes Riet

  • 14 September 2009 - 11:01

    Opa En Oma Cg:

    leuke verslagen maar doe maar rustig aan met vvveons gaat alles goed nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Culemborg

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 36502

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: