‘oh no, NO JELLYFISH on my plate!’! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu ‘oh no, NO JELLYFISH on my plate!’! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

‘oh no, NO JELLYFISH on my plate!’!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 Augustus 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Oftewel: Er komt dus echt gewoon géén kwal op míjn bord! In dit verhaaltje dus nog meer eetavonturen, een eerste cultuurcrisis, maar ook droomwandelingen, een droomeiland en een droom avond uit! veel plezier met lezen!

Ik begon de vrijdag heel optimistisch. Ik moest een aantal dingen hebben, en had van te voren al research gedaan in de lonely planet waar ik moest zijn. Een kwestie van de metro nemen, de goede uitgang pakken en je staat meteen in de winkel/op de markt. Ik besloot een aantal tips in dezelfde wijk te selecteren en kwam zo terecht in Mong Kok, waar ze mooie en grote markten hebben. Mong Kok is echter een afgelegen wijk, en dat merk je aan alles. Alleen nog maar chineze tekens, chinezen, chineze restaurantjes etc. Hoewel ik het eerst wel spannend vond, kwam al snel mijn eerste cultuurcrisis. Het is hier allemaal heel anders als thuis, zelfs heel anders als in India. Niets is meer vanzelfsprekend, en ik raakte echt even mezelf kwijt… Zo’n soort van paniekaanval, met vlagen heimwee en wegvluchtdrang. Een combinatie van te wanhopig met een knorrende maag naar een restaurtant zoeken, dan snel iets uitzoeken onder gapende ogen van een ongeduldige chinees, vervolgens wachten en een grote kakkerlak langs de restaurant muur zien lopen… HELP??

Ik heb toen buiten gewacht en slechts de rijst van mn maaltijd geconsumeerd,, maar wel nadat ik eerst zo snel mogelijk de metro in was gedoken terug naar mijn hostel. Daar vond ik gelukkig wel mijn leuke kamergenootjes, met wie ik wat gepraat had, waarna ik me weer beter voelde (en de rijst dus durfde te eten). Ik ben samen met een van hen, een Caribische die in Parijs heeft gestudeerd (hoe interessante combi!), die avond Dim Sum gaan eten, in een fatsoenlijk restaurant. Het mooie van Dim Sum is dat het heel veel hapjes zijn, en dat als iets dus niet lekker is, je ook meteen weet wát dan niet lekker is, en het vervolgens nooit meer bestelt. ;) Ik ben daardoor nu wel iets zekerder geworden. én ik heb besloten dat ik, als ik het niet vertrouw, gewoon vegetariër ben. dat is wel zo veilig…

De dag daarna ben ik met dit meisje samen naar de peak gegaan. Dat is de hoogste bergtop in Hong Kong vanaf waar je de gehele skyline kunt zien! Echt een supermooi uitzicht dus, waar ik zeker weer even een foto’tje van heb upgeload hieronder! Het gave van Hong Kong is, is dat het zo veelzijdig is. Je hebt er wolkenkrabbers, geweldige bars en clubs, veel restaurants en shoppingmalls, én natuur! Er zijn een aantal parken in Hong Kong, met de meest geweldige en vreemde boomsoorten, vogelsoorten en vlinders erin. We hebben een wandeling gemaakt door het hong kong park, waarop je je het ene moment midden in de jungle waande, en het andere moment weer een verbluffend uitzicht had op de wolkenkrabbers of de haven, en het kloppend hart van de stad kon horen. hele bijzondere ervaring! Ook heb ik deze dag kennis gemaakt met één van de touristeninfo punten, én met de werknemers. Deze vonden mij en mijn 4 maandenverhaal helemaal geweldig, en ik kon dan ook niet weggaan voordat ik met ze op de foto was geweest, het gastenboek had getekend, beloofd had terug te komen, en zo’n 30 folders rijker was… Ook wel weer mooi voorbeeld van de Chineze cultuur… :)

Zaterdagavond konden we natuurlijk niet thuis in het hostel blijven, en ben ik met een groepje uit eten geweest en daarna uit. Het uit eten ging deze keer behoorlijk goed, ik heb veilige dingen besteld (en dus geen KWAL ), hoewel ik het niet echt kon waarderen dat de kop van de kip, gebakken en al, ook op mijn bord verscheen… (foto!!) De rest van de avond zijn we mojito’s gaan drinken, hebben we 1 club bezocht (grappig, dansende chinezen!) en zijn we daarna per toeval in een jazzclub beland (nog grappiger: jazzende chinezen! maar de muziek was zeer goed!). Een heerlijke avond!

Een aangezien zondag rustdag is (niet in HK, wel in mijn hoofd (A)), ging ik natuurlijk lekker lang uitslapen, en daarna op weg naar het strand! (L) oeh la la! een strand op 20 minuten afstand van een bruizende stad? in welke hemel ben ik terechtgekomen?! :D Juist ja, ik voel me hier zeer gelukkig! :) Het mooiste strand ligt, volgens de kenners, op het eiland Lamma, wat klein en tropisch is. Voor je bij het strand bent zit je eerst 20 minuten op de veerboot, moet je daarna nog 1 uur door de jungle heen (met adembenemende uitzichten!), en dan heb je ook wat! Ik waande me echt op een tropisch eiland! zelfs het caribische meisje genoot met me mee, wat wil zeggen dat ik niet overdrijf, haha! Ik heb ook hiervan mooie foto’s toegevoegd. :)

Kort gezegd, is het nu al weer heel wat rustiger in mijn hoofd (strand helpt!), en kan ik de volgende stap (de introductieweek) wel aan. Morgen verhuizen, inchecken en mn nieuwe kamertje in. Ik hou jullie op de hoogte!!

xx Rianne


oo, ik zie net dat ik GEEN foto's meer kan uploaden... ik zal morgen even een picasa aanmaken, met doorkliklink! nog even wachten dus!

  • 30 Augustus 2009 - 17:26

    Myrna:

    Hee Rianne!

    Wat doe jij veel in 1 week zeg! En zoveel verschillende dingen ook echt! Vind het leuk om al je verhalen te lezen, dus vooral lekker blijven schrijven! ;) Heel veel plezier met het betrekken van je nieuwe kamertje! En natuurlijk met je introductieweek!

    Xxx Myrna

  • 30 Augustus 2009 - 18:53

    Conny:

    Je bent al klaar in Hong Kong joh. Vind je t gek dat je jezelf even tegenkomt in China
    Town;-).

    Maar wat heb je een leuke schrijfstijl Rianne. Ik zie het allemaal helemaal voor me en jou te midden van van dat alles. Tussen jazzende chinezen, maar ook heerlijk aan dat strand.

    Je omschrijft HK als een bijzondere stad die uitnodigt om bekeken te worden, langer dan een tussenstop naar andere bestemmingen. Ik zal toch dat adres is opgaan zoeken van moeder en dochter die ik in Thailand leerde kennen en in HK wonen.

    Hun tip: drink groene thee en je blijft jong!

    Euuhh, had je die kakkerlak niet kunnen vangen; leuke bijverdiensten.......

    Fijne enerverende verhuis- en introductieweek voor je.
    groet
    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 36453

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: