‘Slapen’ onder de sterrenhemel! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu ‘Slapen’ onder de sterrenhemel! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

‘Slapen’ onder de sterrenhemel!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Ik blijf hier de meest gekke en geweldige dingen meemaken. Vaak gebeuren ze zomaar tussendoor. In de gang van mijn dorm, na en tijdens lessen, in de bus of metro. Overal beginnen spontane gesprekjes. Zo kijk ik vaak mee met wat andere koken, en krijg ik vaak hapjes te proeven. Ik deel dropjes uit, laat mensen mijn foto’s zien en vertel over mijn cultuur. Op die manier leer ik ook hun cultuur kennen en hun verhalen. Ik heb ondertussen geleerd dat Chinezen totaal niet terughoudend en verlegen zijn, ze zijn juist spontaan en ondernemend, zodra je ze maar leert kennen!

Zo ben ik afgelopen week uitgegaan met een local (een inwoner van Hong Kong) in Wan Chai. Een hele tegenstelling met het westerse uitgaansgebied Lan Kwai Fong waar ik diezelfde donderdag ook een bezoekje bracht. Wan Chai is de plek waar de locals heen gaan, en hier heb ik geleerd dat zij wél uitgaan en wél alcohol drinken, het is zelfs een soort van Red-Light-District… Weer een avond waarop ik veel mensen leerde kennen en mooie verhalen uitwisselde. Ik begin me op deze manier wel een beetje terug te trekken van de internationals… maar leer des te meer over de HK/Chineze cultuur!

Deze week ook een workshop Tai Chi en Kung Fu gedaan, wat erg grappig was! Maar toch maar niks voor mij… Ik heb mezelf meer uitgelachen tijdens die workshops. Ben daarnaast begonnen met Ultimate Frisbee, een geweldige sport met een geweldige groep mensen, die van plan zijn lekker veel strandevenementen te gaan organiseren! Ook heb ik me aangesloten bij de Outdoor Activity Society, met wie ik dit weekend op O’camp ben geweest!

Over geweldige dingen gesproken… Wie van jullie heeft er niet ooit van gedroomd te slapen in een hangmat? Met de sterrenhemel boven je, het strand onder je, en de zee op hoorbare afstand?? (A) En dit was niet het enige geweldige aan dit weekend. We hebben ook een geweldige hike (bergbeklimming) gemaakt, prachtige uitzichtend bewonderd, in die zee gezwommen en gekookt op het strand. Survivallen maar dan op een tropische manier! Nieuwe foto’s op http://picasaweb.google.nl/pomicela/HikingKokenEnOvernachtenInEenHangmatOpEenTropischEiland#

Ps: ik verwacht dat mijn verhalen wel weer langer worden zodra ik naar Nepal ga (over 10 dagen) ben ondertussen namelijk ook nogal bezig met studeren voor mijn mid-terms!

• 29 September 2009 - 20:41

Myrna:

Hee Rianne!

Wat een leuke foto's zeg! Had helemaal niet verwacht dat Hong Kong zo veelzijdig was! Alvast heel veel plezier met je mannetje in Nepal!:D

Xxx Myrna

• 30 September 2009 - 19:12

Free:

Wat een geweldige foto's weer! Je vermaakt je wel zo te zien ;).
    Heel veel plezier in Nepal!

xxx

• 30 September 2009 - 19:27

Rob En Sandra:

We merken wel dat je het enorm naar je zin hebt. Leuke foto's!

Groeten van de buren.

• 01 Oktober 2009 - 09:48

Rob En Carla:

Hoi Rianne

Het blijft erg leuk je reizen zo te volgen.

Groeten van de Beukeboom in het regenachtige Culemborg bij 14 graden

• 01 Oktober 2009 - 17:28

Hennie Van Lenthe:

hallo Rianne

hier even een paar regels uit Hardenberg,ik heb je adres van je vader gekregen bij de fam dag.
    leuk om te lezen wat je daar allemaal doet jij ziet nog al wat
    en maakt van alles mee
    de foto's zijn ook heel mooi.