de eerste colleges - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu de eerste colleges - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rianne Asperen - WaarBenJij.nu

de eerste colleges

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Ik doe deze update net voor het weekend… Aangezien ik nu al veel te vertellen heb, en de verhalen over ‘the city’ dan maandag komen! Ik heb mijn typisch Nederlandse organisatiedrang weer opgepakt, en heb de komende weekenden volgepland met leuke dingen, tripjes etc. 4 maanden zijn dan opeens zo kort!! Mijn reis naar Nepal is ondertussen ook geboekt, en ook daar ben ik de dagen voor aan het aftellen.. Genoeg leuks de komende tijd dus! Daar kunnen de culemborgers niet tegen op met hun Appelpop weekend! (hoewel ik ergens wel een beetje heimwee voel ;):P)

Maar goed, de afgelopen week dus! de eerste week met colleges, met hele massa’s andere studenten op de campus, en de eerste haatverhoudingen ten op zichte van de overvolle campusbussen. Deze week is een zogenaamde add/drop week, dat houd in dat je alle vakken kunt volgen, en dan in 2 weken moet beslissen welke vakken je wilt blijven volgen en waar je tentamen in wilt doen. Er is een minimum van 4 vakken, en een maximum van 6. Leergierig en eigenwijs als ik ben, ben ik maar liefst 7 vakken gaan doen deze week… en heb ik nu issues… :P Er zijn hier zoveel leuke vakken!!!! Ik heb nog 1 week bedenktijd om 2 vakken te droppen, want ik wil genoeg vrije tijd over houden dit semester… Zodat ik niet hoef te studeren in het weekend! ;)

De vakken die ik volg zijn allemaal antropologie vakken, we bestuderen mensen, groepen mensen en culturen. Ik heb 1 specifiek ‘Chinese cultuur’ vak, en een ‘Chinese Filosofie’ vak, en de eerste colleges daarvan waren al fascinerend! Ik zal ook daarover jullie af en toe berichten, over rare trekjes van de Chinese cultuur enzo. :P Het meest bizarre én geniale vak wat ik volg is echter ‘magic, myth and the supernatural’. Het vak gaat over zombies, vampieren, heksen, spookverhalen, ufo’s, healing, feng shui, en andere bovennatuurlijke praktijken. Aanbevolen voorbereidingsmateriaal voor deze cursus is een Harry Potter boek en een Star Wars film… Verder belooft het wel een academische cursus te worden.. ik ben benieuwd!!

Deze en volgende week is het ook introweek van mijn ‘studentenvereniging’. Deze groep organiseert allemaal leuke dingen voor iedereen die in mijn flat woont, zoals een ‘draag je oude schooluniform’ avond, etentjes en rare spellen, zoals Bingo en spellen die wij Nederlanders meestal alleen doen als we veel drank op hebben :P! Foto’s hiervan zal ik na het weekend online zetten! Verder had ik de eer uitgenodigd te worden voor mijn kamergenootjes’ verjaardagsfeestje! Een heerlijke avond met al haar chinese vriendinnetjes (ik was de enige westerling!!) waarin we hotpot (een soort soep) aten en chinese hunks op youtube bekeken. (youtube is verboden in Mainland China, en daarom genieten zij er nu extra van ;)) Waarschijnlijk ga ik met deze meisjes dit weekend ook karaoke’en! Word vast heel mooi!!

Het weekend is echter nog onder voorbehoud.. Aangezien er een weeralarm is afgeroepen! Een typhoon nadert HK, maar gaat waarschijnlijk een andere richting op. Het word sowieso niet heel heel erg, maar we worden toch aangeraden op te blijven letten, genoeg voedsel in huis te hebben, en als het erger word vooral binnenshuis te blijven. Een behoorlijk dubbelzinnige boodschap dus, het kan heel erg meevallen, maar ook heel erg worden. Ik heb mn voedsel (bakken noodles) ingeslagen, maar hoop dat ik toch lekker naar Hong Kong Island kan dit weekend… Ik hou jullie op de hoogte!!

xx Rianne

Ps: ik zal niet gemeen zijn… en alle Culemborgers een hele fijne Appelpop wensen! ^^

  • 11 September 2009 - 12:34

    Rianne:

    Haha, maak het vooral maar niet te druk met je vakken. Als ik je plannen voor dit semester hoor zul je het al erg druk hebben ;-)
    Wel supergaaf dat de vakken zo leuk zijn en dat je al meteen een klik hebt met je kamergenootje. Voorzichtig zijn tijdens het (eventuele) noodweer!
    Liefs, Aniek

  • 11 September 2009 - 12:35

    Aniek:

    Shit, zit ik zo met rianne in mn hoofd dat ik rianne typ bij naam :P Handige harrie...

  • 11 September 2009 - 19:30

    Conny:

    schreef Harrie, die eigenlijk Aniek heet. Kun je t nog volgen of wordt t chinees voor je.

    ze komt zeker uit Culemborg en zit al met d'r hoofd in de appelpop;-)

    En op Hong Kong Island kom jij wel uit die issues, ook zonder wervelwind.

    NB. Youtube en Jillz.......

  • 12 September 2009 - 09:42

    Jeffrey:

    hey hey

    wow wat een geweldige vakken! en zo te lezen verveel je je geen moment.
    ik heb binnenkort nog iets van 2 weken vakantie, meschien ga ik wel naar china maar niks is nog zeker ik moet nog ergens een heel goedkoop ticket vandaan hebben, weet jij nog een goedkope maatschappij die naar china vliegt?

    gr jeffrey

  • 12 September 2009 - 13:20

    Inge AEGEE:

    Hee Rianne,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. En die vakken van jou joh, echt geweldig! Geniet van je tijd in Hong Kong! groetjes, Inge

  • 14 September 2009 - 06:34

    Claudia!:

    Hee Rianne! :)

    Ik miste je gezelligheid stiekem wel n beetje tijdens Appelpop! Al heb je aan optredens niet heel veel gemist ^^

    Maar als ik t zo allemaal lees heb je het daar volgens mij ook heel gezellig!

    Nog 101 dagen (A)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

4 maanden HK!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2010

Gelukkig nieuwjaar!!

21 December 2009

Cheng Chau, Macau en deadlines

09 December 2009

Beijing! :D

14 November 2009

Teaching in China programme!

09 November 2009

De reis door India en Nepal op weg naar Delhi
Rianne

Welkom op mijn weblog! Deze blog ben ik begonnen toen ik 4 maanden in Hong Kong ging wonen en studeren. Ik ben de blog blijven gebruiken voor andere reizen. Groeten, Rianne van Asperen

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 36506

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 14 Juli 2014

New Business Challenge Ghana

11 Januari 2013 - 10 April 2013

Afstudeer-onderzoek in Tanzania

01 Augustus 2012 - 18 Juli 2012

Kenia & eerlijke handel

25 Augustus 2009 - 24 December 2009

4 maanden HK!

Landen bezocht: